خوانش داستان های قرآن کریم از منظر ترمینولوژی ادبیات داستانی
خوانش داستان های قرآن کریم از منظر ترمینولوژی ادبیات داستانی

هادی ولی پور قره قیه؛ احمد جولایی

دوره 4، شماره اول ، تیر 1399، ، صفحه 161-187

https://doi.org/20.1001.1.26455714.1399.3.2.10.2

چکیده
  قصه به عنوان پایدارترین و شناخته شده ترین روش برای انتقال داشته های بشری، از قدیم الایام همواره رموزی در خود داشته که بشر را برای ساعات متمادی با خود همراه کرده و به داشته هایش افزوده که البته نشان از ...  بیشتر
بررسی داستان بت شکنی و در آتش افکنده شدن حضرت ابراهیم بر پایه‌ی الگوی روایی گریماس
بررسی داستان بت شکنی و در آتش افکنده شدن حضرت ابراهیم بر پایه‌ی الگوی روایی گریماس

کبری روشنفکر؛ زینب جرونده؛ افشین جرونده

دوره 3، شماره دوم ، بهمن 1398، ، صفحه 11-31

https://doi.org/20.1001.1.26455714.1398.6.3.1.0

چکیده
  از مهم‌ترین ویژگی‌های ادبیات قرآنی ساختار رواییو داستانی است، از جمله داستان‌های بلند قرآن کریم که درسوره های متعددی آمده، داستان حضرت ابراهیم است که دارای عمیق‌ترین معناهاو آموزه‌های اسلامیمی‌باشد ...  بیشتر
تحلیل شخصیت‌پردازی «ضدقهرمان» در داستانهای قرآنی (مورد‌پژوهشی داستان حضرت موسی(ع))
تحلیل شخصیت‌پردازی «ضدقهرمان» در داستانهای قرآنی (مورد‌پژوهشی داستان حضرت موسی(ع))

اکرم مرادخانی؛ علی رضا نظری

دوره 3، شماره دوم ، بهمن 1398، ، صفحه 242-258

https://doi.org/20.1001.1.26455714.1398.6.3.14.3

چکیده
  قرآن کریم در تاثیرگذاری بر مخاطبان خود از اصول فنی وهنری مختلفی از جمله داستان بهره جسته است. از عناصر مهم داستانی شخصیتها هستند؛ شخصیتها گاه دارای نقشی مثبت هستند که از آنان بعنوان قهرمان یاد می‌شود ...  بیشتر