بررسی سبک موسیقایی سورۀ تکویر
بررسی سبک موسیقایی سورۀ تکویر

فاطمه گوشه نشین؛ ابراهیم نامداری؛ فریده اخوان پلنگ سرایی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 آذر 1402

https://doi.org/1022034/sshq.2023.415718.1367

چکیده
  هر اسلوب زبانی از عبارت‌ها و کلماتی تشکیل شده است که آن زبان را دارای روح و معنا می‌کنند. زبان نقش اساسی در برقراری ارتباط با دیگران دارد، حال اگر در کنار این کلمات به موسیقی هم توجّه شود، نتیجه بهتری ...  بیشتر
بررسی هماهنگی موسیقی کناری سور حوامیم از رهگذر سبک شناسی آوایی
بررسی هماهنگی موسیقی کناری سور حوامیم از رهگذر سبک شناسی آوایی

طیبه باباییان؛ مسعود اقبالی

دوره 4، شماره دوم ، دی 1399، ، صفحه 101-119

https://doi.org/1022034/sshq.2022.320720.1133

چکیده
  قرآن کریم کتابی است که وجوه اعجازی متعددی دارد که نخستین و بارزترین وجه آن تناسق و تناغم آن است که زبانی جهانی است، به گونه‌ای که هرشنونده‌ای اعم از عرب زبان و غیر عرب زبان که آن را می‌شنود به وجد آمده ...  بیشتر
واکاوی ایقاع نبر و تنغیم در جزء 30 قرآن کریم
واکاوی ایقاع نبر و تنغیم در جزء 30 قرآن کریم

عبدالاحد غیبی؛ سولماز پرشور

دوره 2، شماره اول ، اردیبهشت 1397، ، صفحه 49-64

چکیده
  ساختار زبان قرآن کریم، یک ساختار موسیقایی است که با بهره­گیری از بهترین و جذاب­ترین روش­ها به انتقال پیام و محتوای دینی پرداخته است. این جنبة اعجازی قرآن به دو ایقاع بیرونی و درونی تقسیم می­شود ...  بیشتر